El Blog dels del Morro Fi

El Castela d’Una Mica de Japó

Posted in General by morrofi on 6 Abril 2010


Una Mica de Japó és possiblement un dels meus restaurants preferits. El tamany del local, la poca gent que hi cap, les arroseres elèctriques, la mestressa, els tuppers de colors, els fogons tots diferents, el cd dels Ramones….  un lloc que ha sabut treure molt de profit de les limitacions, convertin-les en algo valuós.

L’altre dia vaig dinar-hi amb el nostre amic Kazushi i varem prendre un bento, com sempre exquisit. Al acabar vam notar que encara ens quedava un raconet a l’estomac i vàrem demanar Castela de yomogi de postres. Castela es una mena de pa de pessic japonès molt bo. La mestressa el fa de tres tipus, amb te verd, clàssic (sense res) i de yomogi, una herba japonesa que desprèn un aroma subtil i poc dominant. Abans de servir-te’l li fa donar unes voltes màgiques al microones perquè agafi una mica de temperatura. Podríem dir que el castela és un d’aquells plats japonesos que s’acosta a la insipidesa sense arribar-hi, un concepte preuat a orient. Tot un plaer pel paladar.

El Kazushi em va comentar que aquestes postres ténen un orígen portuguès, en aquest país n’hi diuen Castella. Va ser introduït al Japó pels portuguesos el segle XVI.

Si aneu un dia a Una Mica de Japó tasteu-lo i espero que disfruteu d’aquestes senzilles postres.

5 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Almudena said, on 6 Abril 2010 at 12:06

    Y que tienen agua San Pellegrino veo…

  2. souver said, on 6 Abril 2010 at 17:29

    A mí m’agrada Una mica de Japó, però vaig deixar-hi d’anar perquè sempre sortiem amb una olor a fum i fregits degut a la poca extracció que hi ha (el Bangkok Cafè, un altre favorit, pateix el mateix problema), no sé si ho han millorat. Un altre detall que no em va agradar és que la carn la posen a cuinar directament del congelador, al menys l’últim cop que hi vaig anar. Per altra banda, són encantadors i està tot molt bo, això sí.

  3. Borja Rius said, on 18 Juny 2010 at 9:14

    a mi tb m’encanta aquest lloc! felicitats pel bloc…

  4. Borja Rius said, on 18 Juny 2010 at 9:14

    ah! i em recorda no sé pq a blade runner…

  5. Jose Maria Fernandez said, on 4 Agost 2011 at 12:39

    Por cierto el nombre Castela es la versión japonesa de Castilla que fueron los misioneros de esos lares los que llevaron la receta del bizcocho!


Deixa un comentari

